پاتایا یا پوکت کدام بهتر است؟

مقایسه پاتایا و پوکت کار آسانی نیست. در حالی که می‌توانید لحظاتی از آرامش را در سواحل پوکت تجربه کنید، پاتایا شهری شلوغ و پر جنب و جوش است. پوکت بیشتر برای خانواده‌ها، بچه‌ها و زوج‌های جوان مناسب است، اما پاتایا برای کسانی که گرسنه ماجراجویی و هیجان هستند مناسب می‌باشد. فرقی نمی‌کند که این دو ساحل چقدر متفاوت باشند، اما شرط می‌بندم انتخاب بین آن‌ها واقعا سخت است. به همین دلیل است که می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد این دو شهر به شما بدهیم تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای تعطیلات شما مناسب تر است. در ادامه با آژانس مسافرتی پایه سفر ایرانیان همراه باشید.

شهر ساحلی پاتایا در شرق تایلند قرار دارد. برای رسیدن به پاتایا از بانکوک باید 165 کیلومتر به سمت جنوب شرقی سفر کنیم. گفته می‌شود پاتایا بر اساس آخرین سرشماری سال 2010 دارای 2.2 کیلومتر مربع مساحت و 320000 نفر است. این زمانی است که سالانه بیش از 5.5 میلیون گردشگر خارجی از این شهر دیدن می‌کنند.

پوکت در جنوب تایلند واقع شده است و مساحت آن ۱۲ کیلومتر مربع است. این شهر ساحلی 75000 نفر جمعیت دارد و سالانه پذیرای حدود 4 میلیون گردشگر خارجی است که به میزان قابل توجهی کمتر از پاتایا و پوکت است.

آب و هوای پاتایا و پوکت

در اصل شایان به ذکر است که آمار دقیقی برای مقایسه آب و هوای پاتایا و پوکت وجود ندارد. هر دو دارای آب و هوای گرمسیری خشک و مرطوب هستند.

آب و هوای پوکت

پوکت همچنین دارای هوای گرم و مرطوب است، با بارندگی اندکی بین دسامبر و مه، و با فرا رسیدن ماه ژوئن، فصل بارانی این شهر فرا می‌رسد و تا نوامبر ادامه دارد. بهترین زمان برای سفر به پوکت از نظر بارندگی و آب و هوای مطبوع بین دسامبر و مارس است.

آب و هوای پاتایا

شهر پاتایا هوای استوایی دارد و بسیاری آن را شبیه بانکوک می‌دانند. در زمستان هوای شهر بسیار مطبوع و مناسب برای سفر است اما در بهار و فروردین هوا بسیار گرم می‌شود.

ماجراجویی در پوکت و پاتایا

در مقایسه پاتایا و پوکت باید بگوییم که مسافران پوکت فرصت زیادی برای بازدید ندارند و وقتی صحبت از تجربه‌های سرگرم کننده و هیجان انگیز می‌شود، پاتایا این بار پوکت را شکست می‌دهد! پاتایا بهشت ​​سرگرمی‌های هیجان انگیز است. از غواصی و بانجی جامپینگ گرفته تا پیاده‌روی و کوهنوردی، هیچ ماجراجویی در پاتایا وجود ندارد که نتوانید آن را تجربه کنید.

خرید در پوکت و پاتایا

چگونه می‌توانم از سفر دست خالی برگردم؟ معمولا وقتی به جایی سفر می‌کنم حتما باید به مرکز خرید آن شهر بروم. پاتایا به خاطر بازار شناور شهرت دارد که معمولاً هر گردشگری که از شهر بازدید می‌کند از آن بازدید می‌کند. یکی دیگر از مراکز خرید معروف پاتایا Mimosa است. در تعطیلات آخر هفته پوکت بازارهای خیابانی دارد که در آن صنایع دستی زیبایی به فروش می‌رسد.

با مقایسه پاتایا و پوکت، هر دو برای خرید عالی هستند. انواع بازارهای سنتی و خیابانی و البته بازارهای مدرن در هر دو شهر یافت می‌شود. داروخانه یا هر چیزی که ممکن است نیاز داشته باشید نیز موجود است.

غذا در پوکت و پاتایا

مقایسه این دو شهر بدون صحبت در مورد یکی از مهمترین جنبه‌های سفر، یعنی غذا، کامل نیست. غذاهای پاتایا بیشتر تایلندی و چینی است. غذاهای پوکت متنوع است و غذاهای متنوعی از جنوب تایلند، مالزی، چین و هند ارائه می‌دهد. در واقع شما می‌توانید از انواع غذاهای جنوب آسیا در پوکت لذت ببرید.

با مقایسه پاتایا و پوکت باید بگویم که هر دو مقاصد فوق‌العاده برای بازدید معده هستند. شما می‌توانید هر غذایی را که دوست دارید از فروشندگان خیابانی گرفته تا رستوران‌های لوکس پیدا کنید، اما همانطور که گفته شد، این تنوع در پوکت کمی بیشتر از پاتایا است.

در نهایت، نمی‌توان پاسخی کلی برای این سوال پیدا کرد، زیرا هر یک از این شهرها جذابیت خاص خود را دارند. پاتایا شهری شلوغ و پر جنب و جوش است و قدم زدن در خیابان‌های آن حال و هوای خاصی دارد. از طرفی طبیعت زیبا و بکر پوکت بسیار دیدنی است و می‌توانید تعطیلات آرامش‌بخشی را در سواحل زیبای آن سپری کنید در حالی که مسافران پاتایا دائما در حال گشت و گذار و دیدن جاذبه‌های مختلف هستند. در نتیجه همه چیز به روحیه شما و البته اهداف شما برای این سفر بستگی دارد. حتی الان که می‌خواهید از این پرواز طولانی آن را بگیرید، هر دو را در برنامه سفر خود قرار دهید و از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.