کانادا از جمله کشورهای مهاجر پذیر است که یکی از بهترین و معتبرترین ویزاهای دنیا را به خود اختصاص داده است در صورتی که تمایل داشته باشید به این کشور سفر کنید و ویزای آن‌را دریافت نمایید می‌توانید با در نظر گرفتن مدارک و نیاز خود یکی از انواع ویزای آن را انتخاب کنید. ما میتوانیم با تکیه بر سوابق و و دانسته های خود در تمام مراحل کنار شما باشیم. با آژانس مسافرتی پایه سفر ایرانیان تماس بگیرید.

انواع کلی ویزای کانادا

در کل ویزای کانادا به دوردسته موقت و دائم تقسیم می‌شود:

ویزای موقت

ویزای توریستی (ویزیتور) کانادا TRV یا یکی از انواع ویزاهای موقت است که گاهی در ایران اصطلاحا به آن ویزای 5 ساله یا مولتی هم گفته می‌شود زیرا با در دست داشتن آن می‌توانید برای مدت 5 سال در کانادا حضور داشته باشید و یا به آن رفت و آمد کنید و البته این نکته رادر نظر بگیرید که باید منطبق بر پاسپورت باشد. شما می‌توانید در هر بار ورود به خاک کانادا به مدت 6 ماه در آن حضور داشته باشید و پس از آن در صورتی که نیازبه اقامت بیشتری داشتید حتما باید یکبار از خاک آن کشور خارج شده و مجددا باز گردید.

ویزای تحصیلی (Student): ویزای تحصیلی یکی دیگر از انواع ویزاهای قابل دریافت برای کانادا می‌باشد که معمولا برای افرادی افرادی استفاده می‌شود که زمان تحصیل و اقامت آنها در کانادا بیش از شش ماه می‌باشد اما درصورتی که زمان تحصیل متقاضی کمتر از شش ماه است لازم نیست حتما ویزای تحصیلی دریافت نماید و می‌تواند از همان ویزای توریستی برای تحصیل استفاده کند و البته لازم به ذکر است که تحصیلات چه دانش آموزی و چه دانشجویی هر دو ویزای تحصیلی محسوب می‌گردد و در اینصورت کافیست مجوز تحصیلی یا همان Study Permit راتهیه کنید. دربین استان‌های کاندا Quebec متفاوت است و برای تحصیل درآن حتما باید CAQرا تهیه کنید که به نوعی مجوز تحصیل و ورود به این استان می‌باشد.

ویزای Open Work Permit: نوعی دیگر از انواع ویزای کاناداست که مناسب برای افرادی است که به تبعیت از وضعیت تحصیلی و یا کاری همسر خود نیازبه اقامت درآن کشور را دارند. شما می‌توانید در عین حال با استفاده از ویزای توریستی کنار همسر خود باشید اما در این صورت اجازه کار نخواهید داشت  اما یکی از مزایای ویزای Open Work Permit این است که شما در مدت اقامت خود در خاک کانادا کنار همسر خود می‌توانید کار هم بکنید. به این نوع ویزا که تنها براساس حضور کنار همسر هست اصطلاحا در ایران ویزای همراه می‌گویند.

ویزای فرصت مطالعاتی: ویزای فرصت مطالعاتی تنها برای افرادی صادر می‌شود که ازیک موسسه تحقیقاتی یا دانشگاه یا مراکز آموزشی دعوتنامه رسمی ارسال شده باشد و از آن شخص دعوت به کار شود.
سوپر ویزا: در صورتی که شما دارای فرزند و یا نوه‌ای باشید که مقیم کانادا باشد می‌توانید از سوپر ویزا استفاده کنید این ویزا به شما امکان میدهد که پس از هر بار ورود به کانادا به مدت دو سال در آن کشور اقامت داشته باشید.

در صورتی که شما گرین کارت آمریکا را دارید و یا درآمریکا اقامت دارید و شهروند آن محسوب می‌شوید دیگر نیازی به دریافت ویزای کانادا ندارید.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا ( مولتی 5 ساله)

کلیه مدارک شخصی و هویتی متقاضی
یک قطعه عکس با زمینه ی سفید
فرم مشخصات فردی، خانوادگی و فرم سوابق سفر
در صورت تأهل سند ازدواج
مدارک مستند شغلی
اصل پاسپورت متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار
گواهی اشتغال به تحصیل برای افراد محصل
پاسپورت های قدیمی تا حداکثر 10 سال قبل (اگر در پاسپورتی قدیمی تر از 10 سال قبل، سفری به کانادا، آمریکا، انگلیس داشته‌اید؛ ارائه آن پاسپورت مانعی ندارد.)

مدارک لازم برای کارفرمایان

پزشکان و وکلا (پروانه دائم طبابت / وکالت ، پروانه مطب / دفتر وکالت ، لیست آخرین مالیات پرداخت شده و بیمه کارمندان)
واحدهای صنفی از قبیل صاحبان کارخانه، شرکت و مشاغل آزاد (پروانه کسب، آگهی تأسیس، آگهی تغییرات، لیست حقوق و بیمه کارمندان، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، حساب بانکی کارخانه و یا شرکت، کارت بازرگانی)
مهندسان (پروانه نظام مهندسی ، جواز ساخت و ساز ، در صورت وجود سند املاک ساخته شده)
بازنشستگان (حکم بازنشستگی ، حکم افزایش مستمری (در صورت وجود) ، سه فیش حقوقی آخر)

مدارک لازم برای کارمندان

گواهی اشتغال به کار (به زبان انگلیسی روی سربرگ، ذکر شدن تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، میزان درآمد سالیانه، نام مدیر و مدت زمان مرخصی موافقت شده با ذکر “جهت سفر به کانادا” )
فیش حقوقی سه ماه آخر
سوابق بیمه
مدارک مالی
برای ارائه مدارک مالی داشتن تمکن مالی‌ بسیار حائز اهمیت است بدین شرح که گردش مالی شش ماه اخیر همراه با تمکن مالی که به ازای هر نفر حدود پانصد میلیون مانده حساب باشد و همچنین گردش مالی بیشتر از پانصد میلیون باشد اما شما نمی‍‌توانید این گردش را درمدت زمان کوتاهی و بصورت ناگهانی ایجاد کنید باید بصورت منطقی و به آرامی در زمان طولانی اتفاق بیوفتد . این فرم و گواهی باید به زبان انگلیسی و همراه با مهر و امضای بانک مربوطه باشد. اگر حساب ارزی دارید میتوانید در کنار حساب اصلی از آن استفاده کنید.
گواهی خرید سهام در صورت که دارای سهام هستید و موجود است.
سند ملکی، اجاره نامه، قولنامه، مبایعه نامه و سند اتومبیل
مدارک دعوت کنندهشامل موارد ذیل می‌شود.
دعوتنامه شامل: با توجه به اینکه از مدت صدور دعوتنامه بیشتر از شش ماه نباید گذشته باشد مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر، مدت سفر، آدرس و تلفن و تمامی مدارک مرتبط، دعوتنامه باید ممهور به مهر اسناد رسمی (Notary Public) بوده و ارائه گردد .
مدارک هویتی دعوت کننده شامل: پاسپورت کانادایی و یا کارت اقامت تمامی افراد خانواده دعوت‌کننده
مدارک مالیاتی دعوت کننده از قبیل گواهی اشتغال به کار و حساب بانکی

×

سلام

چه طور میتوانم به شما کمک کنم؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟