ویزای فرانسه یکی از منحصر بفرد ترین ویزاها به شمار می‌رود. زیرا کشور فرانسه کشوری با جاذبه‌های خاص گردشگری محسوب می‌شود . موزه لوور با معروفیت جهانی خود دردل این کشور جای دارد. این کشور طبیعت بسیار دیدنی دارد و در کنار معماری خاص و همچنین کلیساها و بناهای تاریخی با پیشینه‌های بسیار زیاد می‌تواند هر گردشگری را مجذوب خود کند. طبیعت و ساحل‌های بسیار چشم‌نوازی پاریس همراه با موسیقی گوش‌نواز آن این شهر را به شهر عشاق تبدیل کرده است تا حدی که شب‌های پاریس از معروف‌ترین شب‌های دنیا محسوب می‌شود. البته تمامی شهرهای فرانسه جاذبه گردشگری متفاوتی دارند تمام این مواردباعث شده است که فرانسه با گردشگرانی که شمار آنها در سال به بیش از 20 میلیون نفر می‌رسد در صدر کشورهای توریست پذیر محسوب گردد. فرانسه علاوه بر صنعت گرشگری در اقتصاد نیز در رتبه‌ی دوم اروپا و رتبه‌ی هفتم جهانی را به خود اختصاص داده است که باعث می‌شود به لحاظ اقتصادی غنی باشد.

انواع ویزاهای فرانسه

انواع ویزاهای فرانسه را بطور کامل در ذیل بررسی می‌کنیم اما در کل ویزای فرانسه به 3 دسته کلی توریستی و تحصیلی و تجاری ‌بندی می‌شود. هم‌اکنون 26 کشور اروپایی به دلایل امنیتی و و کنترل اتباع و حفظ مرزها ی خود معاهده شینگن را امضا کرده‌اند که فرانسه یکی از آن‌هاست.بنابراین برای ورود به خاک فرانسه می‌بایست ویزای شینگن دریافت نمایید زیرا فرانسه عضو قرارداد شینگن است.

بررسی ویزای توریستی فرانسه

همانطور که از نام ویزای توریستی فرانسه پیداست معمولا افرادی که به تصمیم به سفرهای تفریحی یا دیدار اقوام و بستگان خود را در فرانسه دارند می‌توانند این نوع ویزا را دریافت نمایند یکی دیگراز نام‌های ویزای توریستی فرانسه ویزای نوع «C» می‌باشد. برای اخذ ویزای توریستی فرانسه بهتراست که چند ماه قبل از سفر اقدام کنید زیرا طی مراحل اخذ ویزا چند ماه به طول می‍‌انجامد. ویزای کوتاه مدت فرانسه اعتباری معادل 90 روز دارد.

ویزای فرانسه با یکبار ورود: کسانی که ویزای یکبار ورود رادریافت می‌کنند تنها یکباراجازه ورود و خروج به محدوده شینگن را دارند و پس از طی مدت 90 روز اقامت در این منطقه می‌بایست آن راترک کنند.
ویزای چندبارورود (مالتی ): اما کسانی که ویزای مالتی شنگن را داشته باشند، چندین بار می‌توانند به فرانسه و کشورهای عضو معاهده شنگن سفر کنند.
نکته اینکه اعتبار ویزای توریستی شنگن، حداکثر تا 90 روز است و فرد پس از 90 روز باید از کشور خارج شود.

ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه برای افرادی مناسب است که بالای 18 سال سن دارند و قصد ادامه تحصیل در مراکز آموزشی ودانشگاه‌های فرانسه و یا سایر مناطق عصو معاهده شینگن را دارند. در اینصورت این افراد ویزای نوع «D» را که مدت اعتبار آن بر اساس زمان لازم برای تحصیل و آموزش نیاز هست و قاعدتا بیشتر از 90 روز درنظر گرفته می‌شود را دریافت می‌کنند . و در اینصورت برای دریافت آن باید به کنسولگری سفارت فرانسه در تهران مراجعه نموده و مدارک و درخواست خود را ارائه دهید.

ویزای کاری فرانسه

ویزای کاری فرانسه یکی از بهترین انواع ویزاهای فرانسه است زیرا با در دست داشتن آن شما می‌توانید برای مدت طولانی همراه با خانواده و فرزند و همسر خود و یا افراد تحت تکفل خود در خاک فرانسه اقامت داشته باشید البته ناگفته نماند که برای اخذ این ویزا می‌بایست کلیه مدارک مناسب و کامل از نوع حرفه و شغل و تخصص خود را ارائه دهید. این مدارک باید به تایید مراکز ذی صلاح در فرانسه و دولت آن برسد. متقاضیان کار در فرانسه برای فعالیت‌های تجاری خود می‌توانند این افراد باید سرمایه گذاری مناسبی را در خاک فرانسه ایجاد کنند. در اینصورت و پس از کسب مجوزهای لازم از دولت فرانسه می‌توانید ویزای طولانی مدت کار را دریافت نمایید

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای فرانسه

کلیه مدارک ذیل را به‎‌ همراه ترجمه‌ی آن در مصاحبه حضوری در روز مقرر که از قبل برای شما از سوی سفارت در نظر گرفته شده است باید تحویل مامور پرونده در کنسولگری فرانسه دهید.
ارائه مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی
ارائه پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
گردش حساب 3 ماه اخیر و تمکن مالی
تکمیل فرم‌های اولیه
مدارک شغلی

ریجکت ویزای فرانسه و دلایل آن

آگاهی از ریجکت ویزای فرانسه و دلایل آن از مواردی است که قبل از تصمیم‌گیری باید حتما بدانید. دلایل متفاوتی برای ریجکت ویزای فرانسه وجود دارد. عدم تمکن مالی و عدم ارائه مدارک مستند در این زمینه و یا نقص مدارک لازم جهت درخواست ویزا که باعث شود افسر پرونده به درخواست شما مشکوک شود می‌تواند از دلایل ریجکتی باشد. ما در ذیل به برخی از این موارد اشاره میکنیم.

  • پقص در پرونده
  • ارائه مدارک جعلی
  • نداشتن تمکن مالی
  • نداشتن بیمه مسافرتی
  • نداشتن اعتبار مورد نظر برای گذرنامه

×

سلام

چه طور میتوانم به شما کمک کنم؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟