در این مقاله ار سایت آژانس مسافرتی پایه سفر ایرانیان قصد داریم تا درباره مدارک مورد نیاز ویزا کانادا صحبت نماییم پس اگر شماهم قصد اخذ ویزای کانادا را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

شایان به ذکر است کانادا چزو کشورهایی می‌باشد که مهاجر می‌پذیرند. پس شما برای ورود به این کشور حتما باید ویزای این کشور را در دست داشته باشید، تیم مشاوران آژانس مسافرتی پایه سفر ایرانیان شما را در این راه همراهی می‌کنند.

انواع ویزای کانادا

در کل ویراهای کشور کانادا به صورت زیر می‌باشد:

  1. ویزای توریستی (ویزیتور) کانادا  TRV  یا  Temporary Resident Visa: این نوع از ویزاها در کشور عزیزمان ایران به ویزای 5 ساله شناخته شده است که شما می‌توانید تا پایان اعتبار ویزای خود به این کشور زیبا سفر کنید و نهایت استفاده را ببرید. شایان ذکر است که بعد از هربار ورود به کشور کانادا می‌توانید تا 6 ماه در این کشور حضور داشته باشید در انتها بعد از گذشت 6 ماه باید از خاک این کشور خارج شده و می‌‌توانید مجددا وارد کانادا شوید.
  2. ویزای تحصیلی(Student): این ویزا بیشتر مناسب افرادی است که قصد دارند بیشتر از 6 ماه در کانادا تحصیل کنند. اگر دوره آموزشی شما زیر 6 ماه باشد دیگر نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نیست و شما می‌توانید از ویزای توریستی استفاده نمایید.
  3. ویزای Open Work Permit: شایان ذکر است که این ویزا مناسب افرادی می‌باشد که همسرشان در کانادا در حال تحصیل و یا کار است، شما با استفاده از این ویزا می‌توانید کنار همسر خود کار کنید.
  4. سوپر ویزا: این ویزا در اصل همان ویزای توریستی می‌باشد که شما با هربار ورود می‌توانید تا دو سال در کشور کانادا بمانید.
  5. ویزای فرصت مطالعاتی: در اصل شایان ذکر است که این مناسب افرادیست که معمولا از یک دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی، برای مدتی مشخص دعوت به کار می شوند.

مدارک مورد نیاز ویزا کانادا

برای درخواست ویزای توریستی کانادا، معمولاً مدارک زیر مورد نیاز است:

  1. اسناد شناسایی: شامل پاسپورت با حداقل دو برگ خالی برای ویزا و مهر ورود و خروج، و همچنین، کارت ملی یا شناسنامه.

  2. عکس‌های پاسپورت: عکس‌هایی با ویژگی‌های خاص از شما که باید به مشخصات استاندارد برای ویزاهای کانادا انطباق داشته باشند.

  3. فرم درخواست ویزا: فرم مربوطه باید تکمیل شود و اطلاعات در آن صحیح و کامل باشد.

  4. اثبات مالی: باید اثباتی از وجود مالی کافی برای تأمین هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا ارائه دهید.

  5. بلیط هواپیما: بلیط رفت و برگشت یا برنامه سفر مشخص باید ارائه شود.

  6. بیمه مسافرتی: برای پوشش هزینه‌های پزشکی و بیماری‌ها در طول اقامت، بیمه مسافرتی لازم است.

  7. سوابق قبلی: اگر قبلاً ویزا گرفته‌اید، سوابق سفرهای قبلی خود را نیز ارائه دهید.

قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا

پس از اخذ ویزای ورود به کانادا، شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. مدت اقامت: مدت اقامت مجاز شما در کانادا بر اساس تاریخی که در ویزای شما مشخص شده است. حتماً باید از تاریخ انقضای ویزای خود پیروی کنید و قبل از پایان مهلت، کانادا را ترک کنید.

  2. محدودیت‌ها: برخی از ویزاهای توریستی ممکن است محدودیت‌های خاصی داشته باشند، مثلاً عدم امکان کار کردن در کانادا یا اقامت بلند مدت.

  3. احترام قوانین: شما باید به قوانین کانادا پایبند باشید و از هرگونه فعالیت غیرقانونی خودداری کنید.

  4. بیمه مسافرتی: توصیه می‌شود که بیمه مسافرتی مناسب برای پوشش هزینه‌های پزشکی و بیماری‌ها در طول اقامت در کانادا داشته باشید.

  5. اطلاعات تماس: مطمئن شوید که اطلاعات تماس خود را به‌روز نگه دارید تا در صورت بروز مشکل، با شما تماس بگیرند.

×

سلام

چه طور میتوانم به شما کمک کنم؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟