در این صفحه از سایت آژانس مسافرتی پایه سفر ایرانیان قصد داریم تا درباره مدارک مورد نیاز ویزا فرانسه صحبت نمایم. شایان به ذکر است که دریافت و اخذ ویزای فرانسه، شامل هیچ‌گونه مصاحبه‌ای نمی‌شود پس مدارک ارائه شده توسط شما تعیین کننده اصلی اخذ و یا عدم اخذ ویزای فرانسه می‌باشد. این موضوع باید حتما ذکر شود که مدارک ازائه شده به سفارت فرانسه با دقت بسیار بالایی چک و کنترل می‌شوند پس باید با دقت بالایی مدارک را تهیه نمایید و هیچ وقت سعی بر ارائه مدارک جعلی به سفارت را نداشته باشید.

مدارک مورد نیاز ویزا فرانسه

در ابتدا حتما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مدارک شما باید حتما در دارالترجمعه رسمی به زبان لاتین ترجمعه گردد. شایان به ذکر است که مهر دارالترجمعه برای مدارک شما کافی می‌باشد و دیگر نیازی به گرفتن تاییدیه از سمت وزارت امور خارجی نمی‌باشد. لیست مدارکی که حتما باید ارائه دهید به شرح زیر است:

۱. تکمیل فرم درخواست ویزای فرانسه به صورت آنلاین:

اولین مرحله برای اخذ ویزای فرانسه تکمیل فرم درخواست ویزای فرانسه به صورت کاملا آنلاین می‌باشد، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تنها پرکردن فرم به صورت آنلاین کافی نمی‌باشد و شما باید زمانی که باید در سفارت آن کشور حضور داشته باشید نسخه چاپ شده آن را با خود به همراه داشته باشید.

۲. رسید پرداخت هزینه های ویزای درخواستی:

زمانی که هزینه‌های لازمه را به صورت آنلاین پرداخت نمودید باید رسید آن را نگاه داشته تا با مابقی مدارک به افسران اخذ ویزا تحویل دهید.

۳. اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی:

از مهم‌ترین مدارکی که حتما باید به افسران اخذ ویزا تحویل دهید اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی شخصی که قصد سفر دارد می‌باشد.

۴. برنامه سفری:

شایان به ذکر است که شما باید دارای برنامه‌ریزی دقیق برای تمامی روزهای سفر خود باشید. شما دوستان عزیز می‌توانید برای دریافت برنامه سفزی با آژانس مسافرتی پایه سفر ایرانیان تماس گرفته و از مشاوران ما مشاوره بگیرید.

۵. اصل گذرنامه فعلی و کلیه گذرنامه های قبلی:

ارائه پاسپورت و یا همان گدرنامه از جمله مدارکی می‌باشد که حتما باید با خود به همراه داشتبه باشید، نکته مهم دیگر این است که شما دوستان عزیز مستلزم این هستید تا تمامی گذرنامه‌های قبلی خود را نیز تحویل دهید.

۶. ۲ قطعه عکس ۳.۵x۴.۵:

نکته حائز اهمیت در عکس‌ها این است که عکس‌های شما حتما باید دارای پس زمینه سفید باشند و کم کم ۷۰ تا ۸۰%  از عکس را باید ضورت و چهره متقاضی پوشانده باشد در غیر این صورت با دزیافت ویزای شما موافقت صوزت نمی‌گیرد.

۷. ارائه اصل و کپی بیمه مسافرتی:

موضوع مهم این است که بیمه مساقرتی شما باید کم کم 30 هزار یورو باشد و در تمامی کشورهای که عضو شینگن هستند معتبر باشد.

۸. گردش حساب و تمکن مالی:

یکی دیگر از مدارکی که شما مستلزم تحویل آن هستید پرینت گردش حساب سه ماه اخیر شماست. مبلغ ورودی و یا مبلغ خروجی هیج اهمیتی برای افسران ندارد و تنها چیزی که مهم است تعداد تراکنش‌های بالای شماست.

۹. نامه اشتغال به کار:

در نامه اشتغال به کار، سمت شغلی، حقوقی درخواستی و حقوق دریافتی و همچنین تاریخی که شما باید استارت کار را بزنید توسط ماموران تایید گردد. در این نامه حتما باید قید شود که با درخواست مرخصی شما توسط کارفرما موافقت شده است.

۱۰. گواهی اشتغال به تحصیل:

این مورد در صورتی باید ارائه شود که متقاضی و یا یکی از همراهان متقاضی دانشجو باشد. در این نامه حتما باید پایه و رشته تحصیلی و موافقت با مرخصی دانشجو و یا دانش‌آموز قید گردد.

۱۱. واچر هتل:

با توجه به این بند واچر هتل باید تمامی روزهای حضور شما در فرانسه را پوشش دهد.

۱۲. رزرو بلیط رفت و برگشت به فرانسه:

نکته حائز اهمیت این است که بلیط رفت و برگشت هواپیمای شما باید با واچر هتل شما هم‌خوانی داشته باشد.

۱۳. ارائه مدارک بازنشستگی:

این تنها در صورتی می‌باشد که فرد متقاضی برای دریافت ویزای فرانسه بازنشسته باشد، حتما باید فیش حقوقی خود را به همراه فیش بازنشتگی خود به سفارت فرانسه تحویل دهد.

۱۴. ارائه اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی:

در صورتی که شما مالک باشید باید تمامی مدارک سند ملکی خود را به همراه ترجمعه به سفارت فرانسه تحویل دهید.

۱۵. ارائه اصل و ترجمه سند ازدواج:

در این بند اگر شما ازدواج کرده باشید و متاهل باشید حتما و لزوما باید اصل و ترجمعه سند ازدواح خود را با ماموران سفارت تحویل دهید.

×

سلام

چه طور میتوانم به شما کمک کنم؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟